Garantiordning
Garanti på kvalitet:
Det forpligter at yde kvalitet. Alle medlemmer af DANSKE MALERMESTRE er derfor omfattet af DANSKE MALERMESTREs garantiordning, der har til formål at sikre kunderne et håndværksmæssigt korrekt udført malerarbejde.
Lever malerarbejdet af en eller anden grund ikke op til deres forventninger, har De adgang til at indbringe sagen for DANSKE MALERMESTREs Garantiordning. Garantiordningen udnævner da en uvildig syns- og skønsmand, der vurderer arbejdet. Får De medhold i Deres klage, vil fejlene blive udbedret uden omkostninger for Dem.
Vi er stolte af at kunne fortælle, at det er yderst sjældent, at der rejses garantisager over for medlemmer af DANSKE MALERMESTRE. Men skulle uheldet være ude, giver Garantiordningen Dem vished for, at problemerne altid bliver løst.
Det dækker garantiordningen:
Dækket af garantiordningen er private forbrugere, der har indgået aftale med et medlem af DANSKE MALERMESTRE om udførelse af malerarbejde på deres bolig.
Ved private forbrugere forstås:
- Ejere af en- og tofamilieboliger, ejerlejligheder og sommerhuse
- Ejere af bolig- og erhvervsejendomme for arbejde udført i den private bolig
- Lejere i en- og tofamilieboliger og sommerhuse
- Lejere i udlejningsboliger, andelsboliger og ejerlejlighedsejendomme, når arbejdet udføres i lejligheden efter lejerens ønske og for lejerens regning.
- Fællesarbejder i udlejningsboliger, andelsboliger og ejerlejlighedsejendomme, når rekvirenten er en forening, der højst omfatter 10 boliger.
Garantiordningen dækker egentligt malerarbejde samt arbejde, der naturligt og sædvanligt hører herunder.
Garantiordningen dækker de direkte udgifter, der er forbundet med manglens udbedring samt rengøring. Det er en forudsætning for garantiordningens anvendelse, at udgifter til udbedring ikke overstiger kr. 100.000,00 inkl. moms. Sager af større omfang henvises til civilretslig behandling.
Nærmere oplysninger vedrørende garantiordningen kan fås ved henvendelse til Danske malermestre på telefon 33 93 36 00.